lauantai 2. joulukuuta 2017

Viaje al Sur

Hei! Täällä kirjoittelee erittäin väsynyt, mutta onnellinen tyttö. Palasin juuri kotiin Etelä-Argentiinan leiriltä ja univelkaa löytyy useamman päivän takaa. Leirillä oli kanssani piirini muita vaihtareita, yhteensä 30 kappaletta. Uusia kavereita on siis tehty upeiden maisemien katselun ja espanjan opiskelun lomassa.

Tässä on leirin sisältö päiväohjelman ja kuvien avulla:

22.11. Buenos Aires
Yöllisen bussimatkan jälkeen saavuimme pääkaupunkiin ja tutustuimme siihen aurinkoisen kelin kera. Myöhemmin illalla lensimme etelään Ushuaiaan. Ushuaia on maailman eteläisin kaupunki, minkä takia sen lempinimi onkin "fin del mundo" eli maailman loppu. Perillä meitä odotti muiden mielestä todella kylmä ja tuulinen ilma, itse nautin kovin hetkellisestä viilennyksestä. Illalla vierailimme vielä kuuluisassa vankilassa, jossa aikoinaan istui tuomiotaan 600 argentiinalaista ja ulkolaista vankia.

Buenos Aires

kaikki mukana olleet vaihtarit

23.11. Parque Nacional Tierra del Fuego
Tutustuimme kansallispuistoon kävellen. Puiston kasvisto ja ilma muistutti paljon Lappia kesällä. Maisemat olivat hienot taustalla näkyvien vuorten ansiosta. Päivällä kävimme Ushuaian keskustassa ja illalla vielä veneristeilyllä, jossa näimme merileijonia ja pingviinejä.

kansallispuiston maisemia

24.11. ja 25.11.

Nämä kaksi päivää kuluivat lähestulkoon kokonaan bussissa matkatessa. Ajan tappamiseksi nukuimme paljon, kuuntelimme musiikkia, juttelimme ja pelasimme korteilla. Tällä matkalla opin pelaamaan Argentiinan suosituinta ja myöskin erittäin haastavaa korttipeliä Trucoa! Jouduimme matkaamaan bussin kanssa Chilen kautta, mistä koitui paljon odottelua ja paperitöitä rajavartioasemilla.

26.11. Calafate

Vietimme leirin urheillullisimman päivän Calafaten Fizt Roy- vuorella, jonka huipulle siis kiipesimme. Kaikki pukeutuivat hyvin lämpimästi, koska keli oli todella kylmä aamulla, mutta loppujen lopuksi olisi ollutkin shortsikeli... Maisemat huipulla olivat aivan upeat ja hienoja kuvia tulikin monta.

Emma <3

27.11. Calafate

Tämä päivä oli leirin upein. Pääsimme kävelemään jäätikön päällä, joka oli aivan ainutlaatuinen kokemus. En ole varmasti koskaan nähnyt niin upeita maisemia! Annetaankin siis kuvien puhua puolestaan:

28.11. ja 29.11.

Myöskin nämä päivät kuluivat pitkälti matkatessa, eli siis lisää korttipelejä ja nukkumista :)

30.11. Punta Tombo

Vuorossa oli pingviinien kanssa kävelyä. Pääsimme siis kävelemään keskellä pingviinien elinaluetta ja näimme niitä aivan muutaman metrin päästä. Saimme hienoja kuvia ja oli kyllä kerrassaan upea päivä! Leirin viimeinen päivä päättyi vielä discoon.

pingviinien seassa elää muitakin eläimiä, myös laamoja

1.12. ja 2.12.

Kotimatkan varrella pysähdyimme Puerto Madrynin kaupunkiin katsomaan rantaelämää.

Tanskalainen Julie

Meilyna ja Emma

Leiri oli unohtumaton ja onneksi pääsee saman ryhmän kanssa vielä kahdelle muulle reisulle ensi vuonna!